Sommige media stelden dat de hoge prijzen op benzine en diesel deels te wijten waren aan de belastingen op die brandstoffen. Volgens een artikel in P-magazine op 10 maart ‘swingen de taksen op olie de pan uit’ en betalen we nu voor een volle tank aan de pomp 50 euro in belastingen. Spelen de belastingen op diesel en benzine echt zo'n grote rol bij het stijgen van de prijzen en klopt de bewering dat bij een tankbeurt 50 euro naar de overheid gaat?
Met de zomer voor de deur circuleert er een gerucht op sociale media: nadat je bent gevaccineerd, zou je binnenkort niet meer met het vliegtuig mogen reizen. De gegeven reden is dat je door te vliegen alleen al meer kans hebt op een trombose en dat het vaccin dit risico vergroot, een risico dat vliegtuigmaatschappijen niet zouden willen nemen. Brussels Airlines en Airlines for Europe lieten alvast aan onze redactie weten dat zulke restricties niet op tafel (zullen) liggen.
Volgens Vlaams parlementslid Lode Ceyssens (CD&V) vindt 20 procent van de Belgen dat autorijden met een glas op moet kunnen. Klopt dit?
Europa wordt strenger: tegen 2030 moeten klassieke auto’s een pak minder vervuilen. Dat opent deuren voor de elektrische wagen, die als het ideale alternatief wordt beschouwd. Maar zijn deze echt wel milieuvriendelijker dan de klassieke wagen? Wij zochten het uit.
Zowat alle media hebben onlangs bericht over een onderzoek van Securex over salariswagens. De titel, “6 op de 10 Belgen verlaat job bij afschaffing bedrijfswagen” werd door bijna alle media overgenomen.
Website oplaadpunten.org toont heel wat meer dan 4 laadpalen voor elektrische auto’s in Brussel.